(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

سرعبودیت پیامبراکرم(ص)

یا رسول اللّه! تو که خدای متعال این‏قدر عزیزت می‏دارد و گناهانت را آمرزیده است "لیغفر لک الله ما تقدّم من ذنبک و ما تاخر" چرا گریه می‏کنی و می‏گویی خدایا ما را به خودمان وانگذار؟ فرمود ˈو ما یومننی؛ اگر از خدا غافل بشوم، چه چیزی من را نگه خواهد داشت؟

░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░

پیامبر با آن مقام و با آن شان و عظمت، از عبادت خود غافل نمی‏شد؛ نیمه شب می‏گریست و دعا و استغفار می‏کرد. ام‏سلمه یک شب دید پیامبر نیست؛ رفت دید مشغول دعا کردن است و اشک می‏ریزد و استغفار می‏کند و عرض می‏کند ˈاللّهم و لا تکلنی الی نفسی طرفه عینˈ(خدایا مرا یک لحظه به خود وامگذار) ام‏سلمه گریه‏اش گرفت. پیامبر از گریه او برگشت و گفت اینجا چه می‏کنی؟
 

عرض کرد: یا رسول اللّه! تو که خدای متعال این‏قدر عزیزت می‏دارد و گناهانت را آمرزیده است ˈلیغفر لک الله ما تقدّم من ذنبک و ما تاخرˈ (تا خداوند گناهان گذشته و آینده‏ای را که به تو نسبت می‏دادند؛ ببخشد و حقانیت تو را ثابت کند. سوره فتح آیه 2) چرا گریه می‏کنی و می‏گویی خدایا ما را به خودمان وانگذار؟ فرمود ˈو ما یومننی؛ اگر از خدا غافل بشوم، چه چیزی من را نگه خواهد داشت؟
 

این برای ما درس است. در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در روزی که دشمن انسان را محاصره کرده است، در روزی که دشمن با همه عظمت، خودش را بر چشم و وجود انسان تحمیل می‏کند، و در همه‏ حالات خدا را به یاد داشتن، خدا را فراموش نکردن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست.
 

خدای متعال در همه‏ صحنه‏ها به یاد پیامبر بود،و رسول اکرم در همه صحنه‏ها از خدا استمداد کرد، از خدا خواست و از غیر خدا نترسید و نهراسید. راز اصلی عبودیت پیامبر در مقابل خدا این است؛ هیچ قدرتی را در مقابل خدا به حساب نیاوردن، از او واهمه نکردن، راه خدا را به خاطر اهوای دیگران قطع نکردن.
 

جامعه ما با درس گرفتن از این اخلاق نبوی، باید به یک جامعه اسلامی منقلب شود. انقلاب برای این نیست که کسانی بروند و کسان دیگری بیایند؛ انقلاب برای این است که ارزش ها در جامعه تغییر کند؛ اعتبار و ارزش انسان به عبودیت خدا باشد؛ انسان، بنده‏ خدا باشد، برای خدا کار کند، از خدا بترسد، از غیر خدا نترسد، از خدا بخواهد، در راه خدا کار و تلاش کند، در آیات خدا تدبر کند، عالم را درست بشناسد، کمر به اصلاح مفاسد جهانی و بشری ببندد و از خود شروع کند؛ هرکدام ما از خودمان شروع کنیم.

* از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‏های نماز جمعه‏ تهران‏ (پنجم مهر 1370)

ایرنا

نظر یادت نره همسنگر عزیز ░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: روایات مذهبی، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، اخبــــــــــــــار، اخبار جهان اسلام، اخبار مذهبی، آخرین اخبار سایت، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: بیانات رهبر انقلاب , خطبه‏های نماز جمعه‏ تهران‏ , پنجم مهر 1370 , پیامبر اکرم, سر عبودیت , خداوند , رهبری , مقام معظم رهبری , امام خامنه ای ,
[ 11 / 8 / 1391 ] [ 21:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب