(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

چرا بسیاری از مسلمانان به نتایج دین نرسیده اند؟

با توجه به مسائل روز، سوالی پیش می آید و آن اینکه اگر دین به زندگی محتوا می دهد و انسان را از تحیر و سرگردانی نجات می دهد، اگر باعث کمال و سعادت و عدالت اجتماعی می شود پس چرا مسلمانان به این نتایج نرسیده اند؟

░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░

حتی این مسئله در ذهن حضرت امیرالمومنین علی(ع) نیز نقش بسته و ایشان زودتر از هر کسی به این نتیجه رسیده و فرموده اند: «الایمان اقرار باللسان و معرفة بالقلب و العمل بالجوارح» ایمان اقرار به زبان و شناخت قلبی و عمل با اعضا و جوارح است.

 

روشن است که دین و ایمان اغلب مسلمانان از مرحله ی اول تجاوز نکرده و به تعبیر قرآن هنوز ایمان در دل هایشان نفوذ نکرده است.

 

امام صادق(ع) می فرمایند: « لَا مَعْرِفَةَ إِلّا بِعَمَلٍ فَمَنْ عَرَفَ دَلّتْهُ الْمَعْرِفَةُ عَلَى الْعَمَلِ وَ مَنْ لَمْ يَعْمَلْ فَلَا مَعْرِفَةَ لَهُ»

اصول كافى جلد 1 صفحه: 54 رواية: 2

 

شناخت و معرفت به دست نمی آید مگر با عمل و هر کس معرفت پیدا کرد، معرفت او را به عمل راهنمایی می کند پس هر کسی که عمل نمی کند، معرفت ندارد.

 

از طرفی هم قرآن مسلمانان را برترین می داند (انتم الاعلون ان کنتم مومنین). اما اکنون در جهان رتبه و مقام خاصی ندارند. چرا؟ چون قرآن خودش فرموده: (ان کنتم مومنین) اگر ایمان داشته باشید بالاترین خواهند بود.

 

قرآن که می فرماید: شما بهترین امت هستید چون امر به معروف و نهی از منکر می کنید. آیا مسلمانان نمی دانند! معنی این فراز قرآن به چه معناست؟

 

خود قرآن راه کار را هم مشخص کرده، این همه مشکل که در جامعه ی مسلمانان وجود دارد، به راحتی با نهی از منکر و امر به معروف مرتفع میگردد... خلاصه این که فواید و آثار دین هنگامی ظاهر می شود که ایمان بعد از اقرار به زبان، به قلب رسیده و از قلب بوسیله عمل در جوارح و اعضا ظاهر شود و هر موقع مسلمانان، اسلام را در عمل نشان دادند آثار دین، دنیا را بر می دارد.

جام نیوز دینی

نظر یادت نره همسنگر عزیز ░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، اخبار جهان اسلام، اخبار مذهبی، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: چرا بسیاری از مسلمانان, شناخت قلبی و عمل با اعضا و جوارح, شناخت و معرفت, کمال و سعادت و عدالت اجتماعی, اخبار, اخبار سیاسی, اخبار مذهبی, اخبار ایران, اخبار جهان, اخبار علمی, اخبار فرهنگی, خبر, خبر سیاسی, خبر علمی, خبر فرهنگی,
[ 23 / 7 / 1391 ] [ 22:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب