(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه
استفاده دیرهنگام از تلویزیون و کامپیوتر موجب افسردگی می‌شود
 
محققان آمریکایی همسترهایی را در معرض نور کم در هنگام شب قرار دادند و تغییرات ایجاد شده در رفتار و عملکرد مغز آنها را ثبت کردند.
 
(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)

این تغییرات مشابه علائم افسردگی در افراد افسرده بود. آنها گفتند در 50 سال گذشته، تماس با نور مصنوعی در شب نشان داده است که خطر ابتلا به افسردگی به خصوص در زنانی که بیشتر مستعد آن هستند، بیشتر است.تراسی بدروسیان سرپرست گروه محققان گفت: نتایج تحقیقات روی همسترها مشابه آن چیزی است که در مورد افسردگی انسانها می‌دانیم.اگر چه تماس با نورکم در شب خطر ابتلا به سرطان سینه و اضافه وزن را افزایش می‌دهد اما رابطه آن با اختلالات اخلاقی به ندرت شناخته شده است.

همسترهایی که در این آزمایش مورد استفاده قرارگرفتند به مدت 4 هفته در معرض نور کم که متناسب با نور کم صفحه تلویزیون در یک اتاق تاریک بود قرار گرفتند و نتایج آن با یک گروه کنترل که در معرض چرخه معمولی نور در شب قرار داشتند مقایسه شد.سپس گروه آزمایشگاهی را قبل از آزمایش به یک چرخه معمولی نور به مدت یک، ۲ یا ۴ هفته باز گرداندند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نتایج نشان داد که آنها فعالیت کمتری از خود نشان می‌دهند و در مقایسه با زمان معمول علاقه کمتری به نوشیدن آب قند دارند که این علامتها هر دو با علائم افسردگی در افراد قابل قیاس هستند.

این تشابه در مورد ساختار بیولوژیکی هم صدق می‌کرد.محققان به این نتیجه رسیدند که تغییرات هیپوتالاموس- قسمتی از مغز- در آنها مانند تغییراتی است که در مغز افراد افسرده صورت می‌گیرد.علاوه بر این مشخص شد که همسترهایی که در معرض نورکم شب قرار داشتند بیشتر پروتئینی با نام عامل بافت مردگی تومور(TNF) تولید می‌کردند.این پروتئین یک فرستنده شیمیایی است که وقتی دچار آسیب دیدگی یا عفونت می‌شویم در بدن جاری می‌شود تا آسیب را برطرف کند.یکی از محققان با نام راندینلسون گفت: یک رابطه قوی بین آماس مزمن و افسردگی یافت شد. (سینوزیت (Sinusitis) آماس حاد یا مزمن لایهٔ مخاطی در یک یا چند حفره اطراف بینی است).

دانشمندان متوجه شدند که ممانعت از تاثیرTNF توسط دارو علائم افسردگی در همسترها را از بین برد اما روی برخی از نشانگرهای موجود در ساختار مغز تاثیری نداشت.به عنوان مثال همسترهایی که در معرض نور کم شب قرار داشتند هنوز دارای تراکم بسیار کمی از خارهای دندریتی- ایجاد ضایعات مو مانند روی سلولهای مغزی که برای رساندن پیام شیمیایی از یک سلول به سلول دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، بودند.محققان گفتند: علائم کلی افسردگی برگشت پذیر بود. همسترهایی که به چرخه معمولی روشنایی در شب برگشتند هم سطح TNF و هم تراکم خارهای دندریتیشان بعد از حدود دو هفته به حالت معمولی درآمد.

دِندریت‌ها یا دارینه‌ها زائده‌های رشته مانندی هستند که به جسم سلولی یاخته‌های عصبی (نورون‌ها)، متصل هستند. دارینه‌ها نقشِ آورنده پیام‌های صادر شده از یاخته حسی مجاور یا یاخته‌های عصبی رده بالاتر به درون یاخته را به عهده دارند. این پیام‌های عصبی، به صورت سیگنال‌های الکتریکی در طول دارینه‌ها حرکت می‌کنند.بدروسیان گفت: خبر خوب این است که افرادی که دیر وقت پشت تلویزیون یا مانیتور می‌نشینند، می‌توانند با برگشت به چرخه معمولی روشنایی در شب و کاهش تماس با نور مصنوعی در شب این تاثیرات مضر را از بین ببرند.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

صالح شادگان
ساعت1:04---8 مرداد 1391
سلام خیلی ممنون بهم سرزدی من همشمارا باافتخار لینک کردم
پاسخ:ممنون همسنگر گرامی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای علمی، اخبا علمی، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: مطالب زیبا, مطالب پزشکی, دانستنیها, آیا میدانید, علمی, بدن انسان, روح و روان, اخبار, اخبار سیاسی, اخبار مذهبی, اخبار ایران, اخبار جهان, اخبار علمی, اخبار فرهنگی, خبر, خبر سیاسی, خبر علمی, خبر فرهنگی,
[ 11 / 7 / 1391 ] [ 7:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب