(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

خبری بسیار خوش برای ایرانیان در نیمه شعبان

وزیر نفت از کشف ذخایر جدید در محدوده میدان یادآوران خبر داد و گفت: با این کشف جدید، حجم ذخایر نفت قابل برداشت کشور 5 تا 6 میلیارد بشکه افزایش یافت...

به گزارش جام نیوز،رستم قاسمی وزیر نفت گفت: کشف جدیدی که در اطراف میدان یادآوران انجام شد، بیش از ارقام پیش بینی شده بود و حجم گسترده ای به ذخایر نفتی کشور افزود شد.


وزیر نفت از تحقق تولید زودهنگام روزانه 20 هزار بشکه نفت در میدان یادآوران خبر داد و افزود: بر اساس برنامه، با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه، تولید نفت از میدان یادآوران به بیش از 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.


بر پایه این گزارش، وزیر نفت آبان سال گذشته با اعلام رسمی افزایش حجم ذخایر نفت قابل برداشت ایران به 154 میلیارد و 800 میلیون بشکه، گفته بود: با کشف ذخایر جدید در کشور میزان نفت خام قابل برداشت ایران از 151 میلیارد بشکه به 154.8 میلیارد بشکه ارتقا پیدا کرده و این در حالی است که ذخایر کشف نشده فراوانی نیز در کشور وجود دارد.

میدان نفتی یادآوران در 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر و در منطقه مرزی ایران و عراق قرار گرفته که از میدان های مشترک با کشور عراق است.


طرح توسعه این میدان در سه فاز پیش بینی شده که هدف از اجرای فاز نخست، دستیابی به تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت اعلام و در خلال اجرای این فاز، تولید زودهنگام روزانه 20 هزار بشکه نفت سبک از لایه فهلیان نیز تعریف شده است.


همچنین در فاز دوم طرح توسعه میدان یادآوران، حفاری 100 حلقه چاه و دستیابی به تولید 180هزار بشکه و در فاز سوم این طرح، حفاری 105 حلقه چاه و دستیابی به مجموع تولید 300 هزار بشکه نفت سبک و سنگین برنامه ریزی شده است.


به گزارش شانا، حجم نفت درجای میدان یادآوران بیش از 12 میلیارد بشکه برآورد شده است و احتمال افزایش این رقم تا حدود 30 میلیارد بشکه نیز وجود دارد. همچنین گاز همراه نفت این میدان حدود 12.5 تریلیون فوت مکعب و مایعات گازی آن حدود 1.9 میلیارد بشکه تخمین زده شده است که به ترتیب حدود 2.7 تریلیون فوت مکعب گاز و 397 میلیون بشکه مایعات گازی آن قابل استحصال است.

این میدان دارای سه لایه اصلی سروک، کژدمی و فهلیان است که نفت لایه فهلیان سبک و نفت لایحه سروک سنگین است.


صنعت نفت کشور با اکتشاف منابع و ذخایر نفت و گاز در سال های اخیر دستاوردهای مهمی را در کارنامه خود ثبت کرده است. به گفته مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران سال گذشته در مجموع هفت لایه و میدان جدید (چهار لایه نفتی و سه لایه گازی) کشف شد.


در مجموع سال گذشته 2 میلیارد و 870 میلیون بشکه نفت (2.6 برابر مقدار تکلیفی) و 847 میلیارد مترمکعب گاز (3 برابر برنامه) در کشور کشف شد؛ در حالی که تعهد این مدیریت تا پایان برنامه پنجم یک میلیارد و 100 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی و 280 میلیارد متر مکعب گاز بوده است.


بر اساس اعلام مهندس سیدمحمود محدث 900 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی و 280 میلیارد متر مکعب گاز تا پایان امسال کشف می شود.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار سیاسی، اخبار ایران و جهان، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: حجم ذخایر نفت, رستم قاسمی وزیر نفت, سیاسی, 12 میلیارد بشکه, میدان یادآوران, میدان نفتی, 300 هزار بشکه نفت, ,
[ 16 / 4 / 1391 ] [ 13:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب