(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

توپ ایرانی جنگنده ترکیه را هدف قرار داد

به گفته یک منبع آگاه نظامی، ارتش سوریه فانتوم ترک را با توپ ضدهوایی 23م ساخت ایران هدف قرار داده و سرنگون کرده است..

به گزارش جام نیوز عربی (جامع الأخبار الممیزه) پایگاه خبری "عکس السیر سوریه" چهارشنبه هفتم تیر (June.27) از قول این منبع آگاه افزود: سوریه این سیستم پدافند هوایی را در سال 2010 از ایران خریداری و در برخی از مناطق نصب کرد. بر اساس این گزارش، سیستم ضدهوایی مزبور توان شلیک پنج هزار گلوله در دقیقه را دارد و به دلیل دارا بودن برخی سامانه‌های خاص، از دقت فراوانی برخوردار است به گونه‌ای که احتمال خطا در آن نمی‌رود.

به نوشته کارشناس مسائل نظامی که این اطلاعات را در اختیار پایگاه خبری عکس السیر قرار داده، پرواز جنگنده ترک در ارتفاع کمتر از 100متر و با سرعت بالای 800 کیلومتر، برای آن بوده که در دید رادارهای سوریه قرار نگیرد، اما این توپ موفق شد جنگنده ترک را به صورت کامل هدف قرار داده و حتی به وی فرصت مانور و فرار از این حادثه را هم ندهد.

به نظر می‌رسد که منظور این کارشناس نظامی سوریه‌ای از این سیستم ضدهوایی، توپ‌های 23م مجهز به سامانه‌های اپتیکی است که بدون خدمه بوده و توانایی بالایی در نشانه گیری اهداف خود دارند.

در مورد مشخصات دیگر این سامانه آمده است: استفاده از الکتروموتور و یا سرورموتورها برای ایجاد حرکت در توپ و حذف خدمه، استفاده از دوربین برای هدف گیری و سامانه کنترل از راه دور توپ، یکی از این بهینه سازی‌ها است. کنترل از راه دور، مشکلات ناشی از بی دقتی یا خستگی خدمه در هدف گیری را برطرف کرده و امکان تغییر سریع در انتخاب هدف را فراهم می‌کند.

گفتنی است وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران چند نوع بهینه‌سازی بر روی توپ 23م انجام داده و علاوه بر نوع دو لول آن، در دو نوع شش و هشت لول نیز اقدام به تولید این محصول کرده است. مشخص نیست کدام یک از این توپ‌ها در هدف قرار دادن جنگنده ترک مشارکت داشته‌اند.

کارشناسان بر این باورند که ارتش سوریه علاوه بر سامانه‌های دفاعی ساخت روسیه، از سامانه های ضدهوایی ساخت ایران نیز به صورت گسترده بهره می‌برد که یکی از دلایل آن، قیمت ارزان تمام شده و همچنین خدمات پشتیبانی به همراه کیفیت مناسب آن‌ها است.

"جهاد المقدسی" سخنگونی وزارت امور خارجه سوریه پیش تر تأکید کرده بود که فانتوم ترک در آسمان سوریه و با توپ‌ 23م که برد آن بیش از 2500 متر نیست، هدف قرار گرفته است و این مسأله در هنگام تحویل لاشه هواپیما به ترک‌ها مستندسازی شده است؛ اما دولت ترکیه که می‌خواهد این مسأله را پیراهن عثمان کند، به ناتو  شکایت برده و خواستار دخالت این سازمان برای پاسخ به سوریه شده است.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار سیاسی، اخبار ایران و جهان، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: توپ ایرانی, جنگنده ترکیه, ارتش سوریه, چهارشنبه هفتم تیر, پدافند, سوریه, فانتوم ترک, وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران, توپ 23م, ,
[ 8 / 4 / 1391 ] [ 10:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب