(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

پخش مستقيم مذاکرات ايران و1+5

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی كه برای ارایه گزارشی از روند مذاكرات ایران و گروه 1+5 در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی حضور یافت، گفت: اگر طرف غربي مي‌خواهد گفت‌وگوها موفق باشد و به نتيجه برسد، بايد در راهبرد گفت‌وگو و همكاري رفتار كند، آنها نمي‌توانند راهبرد خصمانه با ملت ايران داشته باشند و از طرفي، خواستار گفت‌وگو باشند.
 

 

 

وي افزود: اقتدار جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف اين ظرفيت را ايجاد كرده كه با قدرت از حقوق ملت ايران دفاع كند. همچنين منطق جمهوري اسلامي از مولفه‌هاي اقتدار ماست. اينكه گفته شده گفت‌وگوها به طور مستقيم پخش شودو افكار عمومي درباره آن قضاوت كنند نيز از همين باب است.

 

دبير شوراي عالي امنيت ملي اضافه كرد: آنچه امروز مهم است، اين است كه بايد از ظرفيت‌هاي خود به خوبي استفاده كنيم. در برخي گفت‌وگوها آنها مي‌گفتند زمان براي ديپلماسي كم است اما آنچه به پايان رسيده، راهبرد فشار و راهبرد غيرمنطقي است و اتفاقا زمان براي گفت‌وگو و همكاري شروع شده است.

 

جليلي تصريح كرد: ما غني‌سازي را براي مصارف صلح‌آميز، حق ملت ايران مي‌دانيم و اين غني‌سازي متناسب با نيازهاي ماست، ضمن اينكه تمام فعاليت‌هاي غني‌سازي ما در فردو و نطنز زير نظر آژانس و مطابق ان‌.پي‌.تي است، آژانس هم نتوانسته يك ايراد به فعاليت‌هاي صلح‌آميز ايران بگيرد.

 

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حقوق مشروع ایران و نمادی از مقاومت و پیشرفت است افزود: موضوع هسته ای یكی از موضوعات مورد اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران است حقوق هسته ای یكی از حقوق اصلی ملت ایران است. 

 

 

وی افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز چهاردهم خردادماه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی مطرح كردند دشمنان در موضوع هسته ای به دنبال بهانه هستند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تقابلی كه دشمنان با جمهوری اسلامی ایران به بهانه هسته ای بودن ایران دارند بیشتر تقابلی است كه آنان با نظام اسلامی دارند تاکید کرد: دشمنان نگران این هستند كه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای پیشرفت و مقاومت دیگر كشورها باشد.

جلیلی در ادامه گفت: مقاومتی كه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف در برابر الگوهای حاكم بر نظام جهانی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می كند، صرفا یك مقاومت تنها نیست بلكه مقاومت همراه با پیشرفت بوده و این پیشرفت برای همگان قابل توجه است و ایران نشان داده است كه به خوبی می تواند هم در برابر زیاده خواهی ها مقاومت كند و هم به پیشرفت دست یابد.

 

 

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: جای انكار نیست كه دشمنان طی 33 سال و در عرصه های مختلف تلاش كرده اند در مقابل انقلاب اسلامی ایران بایستند.

 

وی افزود: یك مسوول آمریكایی اخیرا در جمع خاخام های آمریكایی بیان كرده كه تاكنون چیزی نبوده كه ما برای غلبه بر ملت ایران به كار نبریم و همواره هر چه توانسته ایم در برابر ملت ایران بكار گرفته ایم.

 

جلیلی با بیان اینكه هسته ای شدن ایران، نمادی از مقاومت و پیشرفت ملت ایران است كه برای دشمنان قابل پذیرش نیست، گفت: آنان در این راستا اقدامات زیادی از فعالیت های سخت افزاری تا نرم افزاری انجام داده اند كه مانع پیشرفت ایران شوند ولی موفق نشده اند.

 

وی ادامه داد: از زمانی كه بحث تعلیق را دو سال و نیم به كشور ما تحمیل كردند و عملا آنچه را در فعالیت های هسته ای ما در زمینه غنی سازی بود، معلق كردند، تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به كار گرفتند كه مانع پیشرفت ما شوند، به ترور دانشمندان هسته ای دست زدند و برخی اقدامات خاص مانند بدافراز استاكس نت را برای عدم پیشرفت ایران به كار بردند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه به یكی از گفت و گوهایی كه در زمان دبیری آقای لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی رخ داد، اشاره كرد و گفت: یكی از طرف ها در آن زمان بیان كرد كه ما می خواهیم شما دانش هسته ای نداشته باشید، بحث چند سانتریفیوژ نیست بلكه موضوع فراتر است همان‌طور كه در توافق سعدآباد به صراحت گفته بودند ايران بايد ضمانت عيني بدهد و بعدا منظور خود را نداشتن فناوري هسته‌اي عنوان كردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این كه امروز مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان جواب داده است، گفت: ما برای فعالیت های هسته ای افرادی را داریم كه با استفاده از ظرفیت های قومی توانسته اند كشورمان را به پیشرفت های بسیاری برسانند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه افزود: سولانا (رييس سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا) زماني به من مي‌گفت شما مثل كسي است در حالي كه ماشين نداريد در فكر تهيه بنزين هستيد، من به او گفتم مانند اين است كه كسي با هزينه گران ماشين بخرد اما سوخت آن را نداشته باشد و تضميني هم براي دريافت آن وجود نداشته باشد، رفتار شما هم همين را نشان داده، همان‌طور كه در مورد نيرگاه بوشهر مخالفت كرديد و قراردادها را لغو كرديد، اما جمهوري اسلامي ایران امروز ظرفیتی پیدا کرده است که معدن، كيك زرد، غني‌سازي و تبديل به ميله‌هاي سوخت همه را بر اساس ظرفيت بومي خود دارد.

 

 

وي با بيان اينكه ايران از نظر فني در بحث هسته‌اي پيشرفت داشته و به اهداف مدنظرش رسيده است، تصريح كرد: به لحاظ حقوقي هم همين‌طور است، آنها در سال 86 ادعاهايي مطرح مي‌كردند،آژانس 6 مساله درباره ايران داشت كه توانستيم آنها را حل كنيم و آژانس براي تك‌تك آنها نامه داد كه موضوع تمام شده است،‌همچنين از ما خواستند درباره مطالعات ادعايي ارزيابي بدهيم كه آن هم بر اساس چارچوب كاري حل شد و آژانس مي‌بايست پرونده جمهوري اسلامي را عادي مي‌كرد.

 

جليلي اضافه كرد: بعد از اينكه طرف غربي به لحاظ فني و حقوقي نتوانست كاري انجام دهد اميد داشت با فشار سياسي بتواند مانع پيشرفت ملت شود، خوشبختانه در روند طي شده ثبات امنيت و تثبيت نظام سياسي هم بيشتر شده كه مهمترين اين مباحث، تثبيت نظام مردم‌سالار ديني است كه شما نمايندگان مجلس از ثمرات آن هستيد و آنها ديدند كه نظام جمهوري اسلامي، نظامي مردم‌سالار، با ريشه‌هاي عميق و رقابت و مشاركت توامان است و بحث‌ها در آن موجب تثبيت نظام مي‌شود.

 

 دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه سخنان خود به روند مذاكرات ايران و 1+5 در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و گفت: آخرين دور گفت‌وگوها در بهمن 89 بعد از جريان فتنه و ناكامي غرب نسبت به تحميل فشار اقتصادي بر ايران بود، فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي در عرصه اقتصادي و سياسي تثبيت شده بود و آنها گفتند حاضريم براي همكاري حول نقاط مشترك گفت‌وگو كنيم.

 

وي گفت: اين توافق ما در ژنو 3 بود و قرار شد در اول بهمن 89 در استانبول دنبال شود، همچنين ما گفتيم اگر قرار است مذاكره حول نقاط مشترك باشد لازمه همكاري، پذيرش حقوق ملت ايران است، آنها هم از اين موضوع به عنوان پيش شرط ياد كردند و گفت‌وگو را ترك كردند، ترك گفت‌وگو از سوي غربي‌ها مصادف با شروع بيداري اسلامي در منطقه شد و آنها به خوبي ديدند توازن قدرت در منطقه به ضرر رژيم صهيونسيتي و هم‌پيمانان آمريكا در منطقه در حال تغيير است.

 

وي اضافه كرد: من در پايان گفت‌وگوهاي استانبول گفتم كه ما حاضريم گفت‌وگو را ادامه دهيم و نامه‌ نگاري بين من و خانم اشتون آغاز شد تا گفت‌وگوها دوباره شكل گيرد، ما در گفت‌وگوهاي ژنو 2 مطرح كرديم كه ايران براي حقوق هسته‌اي خود به سوخت 20 درصد نيازمند است و نامه‌اي به آژانس نوشتيم كه راكتور اتمي تهران با مصارف دارويي سوختش رو به اتمام است و ما به دنبال تامين سوخت هستيم.

 

جليلي ادامه داد: گزينه اول ما هم خريد سوخت بود كه آنها چون فكر كردند اين معطوف به نياز ايران است، گفتند نمي‌ فروشيم اما تبادل مي‌كنيم يعني سوخت 3/5 درصد را مي‌گيريم و سوخت 20 درصد تحويل مي‌دهيم، آنها در اين تبادل هم بازي در آوردند و شرطي گذاشتند كه معقول و منطقي نبود در حالي كه قرار بود اين موضوع همكاري باشد و منجر به بياينه تهران و ناكامي آنها شد.

 

وي در ادامه تصریح کرد: وقتي در گفت‌وگوهاي ژنو 2 گفتيم اگر سوخت را ندهيد خودمان آن را تهيه مي‌كنيم، برخي از آنها لبخندي زدند كه من آن را فراموش نمي‌كنم، ما گفتيم اگر اينطور است خودمان سوخت را توليد مي‌كنيم و اين اقدام با ظرفيت دانشمندان و جوانان انجام شد و سوخت 20 درصد تهيه شد كه شهيد شهرياري نقش ارزشمندي در اين راستا داشت اما آنها گفتند تبديل سوخت به صفحات سوخت كار ديگري است كه هر كسي نمي‌تواند آن را انجام دهد تا نهايتا ما در 25 بهمن 90 سوخت 20 درصد را به صفحات سوخت تبديل كرديم و آن را در راكتور تهران قرار داديم بنابراين ظرفيت‌هايي براي جمهوري اسلامي فراهم شد و بعد از آن نامه‌نگاري براي شروع گفت‌وگو دنبال شد.

 

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ادامه داد: براي آغاز گفت‌وگوها ايران اعلام كرد كه مشكلي براي همكاري ندارد اما لازمه‌اش اين است كه حق ايران طبق ان‌.پي‌.تي به رسميت شناخته شود و گفت‌وگوي استانبول بر اين اساس شكل گرفت، در استانبول بحث ما اين بود كه اولا گفت‌وگو براي گفت‌وگو پذيرفته نيست و بايد گفت‌وگوها هدفمند باشد،‌ ابتدا وانتها داشته باشد، معلوم باشد مي‌خواهد به كجا كشيده شود و چارچوب آن مشخص باشد، ديگر اينكه اگر قرار است گفت‌وگو شكل بگيرد بايد مبتني بر اعتماد و گام‌هاي متقابل باشد و يكطرفه نباشد و در استانبول 2 پذيرفتند كه بر اين مبنا گفت‌وگوها را شكل دهيم.

 

جليلي ادامه داد: در فاصله گفت‌وگوهاي استانبول و بغداد،‌ آقاي باقري از سوي جمهوري اسلامي گفت‌وگويي را با معاون خانم اشتون جهت مشخص شدن دستور كاري مذاكرات بغداد داشت، يكي از مسائلي كه ما مطرح كرديم اين بود كه ايران با پشتوانه ظرفيت‌هاي خود وارد گفت‌وگو شده و آنها نبايد دچار اشتباه محاسباتي شوند و فكر كنند مي‌توانند وارد مسير غلط گذشته شوند.

 

وي با اشاره به ادامه گفت‌وگوهاي ايران و 5+1 در بغداد، تصريح كرد: ايران در گفت‌وگوهاي بغداد وارد بحث‌هاي جدي شد، ما بر اساس توافقات استانبول پنج پيشنهاد مشخص داديم؛ يكي اينكه اگر هفت كشور قرار است با هم گفت‌وگو كنند، لزوما در مورد مباحث هسته‌يي نباشد، آنها در استانبول قبول كرده بودند كه موضوع گفت‌وگو هم مسائل هسته‌اي و هم مسائل غيرهسته‌اي باشد، در اين راستا يكي از پيشنهادات ايران گفت‌وگو بر سر موضوع بحرين بود، آنها هم در مقابل، پيشنهاداتي مثل مبارزه با موادمخدر و دزدي دريايي داشتند.

 

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به فتواي مقام معظم رهبري درباره حرام بودن سلاح هسته‌يي،‌ آن را ظرفيتي بزرگ براي خلع سلاح جهاني عنوان كرد و گفت: ايران همچنين در مذاكرات ضمن تاكيد بر لزوم به رسميت شناخت حق غني‌سازي جمهوري اسلامي گفت كه بيانيه بغداد اين باشد كه ما بر حرمت سلاح هسته‌يي و طرف غربي بر حق غني‌سازي ايران تاكيد كند، بحث ديگر،‌ حقوق و تكاليف ايران و اعضاي ان‌.پي‌.تي بود و اينكه ايران نمي‌پذيرد يك استثناء باشد؛ حقوقي از آن كم شود يا تكاليفي به آن اضافه شود لذا بحث‌ها بايد در چارچوب همكاري و گام‌هاي اعتمادساز باشد، آنها هم در بغداد يك پيشنهاد داشتند و آن اينكه موضوع فعاليت غني‌سازي 20 درصد جمهوري اسلامي موضوع بحث قرار گيرد.

 

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در شهريور 84 و در اولين دور گفت‌وگوها در دولت نهم، فيشر وزير خارجه وقت آلمان بحث تعليق، تعطيل و سپس تخريب تاسيسات هسته‌يي ايران را مطرح كرد و ما از آن زمان به اينجا رسيده‌ايم كه آنها مي‌خواستند در بغداد در مورد غني‌سازي 20 درصد ايران صحبت كنند. البته پاسخ ما اين بود كه آنها سوخت را براي ما تامين نكردند و ما نياز خود را بر اساس ظرفيت ملي برطرف كرديم، ضمن اينكه طبق ان‌.پي‌.تي، حق مسلم جمهوري اسلامي و هر عضو ان‌.پي‌.تي است كه هر نوع غني‌سازي براي مصارف صلح‌آميز داشته باشد و اين نه در ان‌.‌پي‌.تي و نه در آژانس مشكلي ندارد.

 

جليلي افزود: روندي كه تاكنون و بعد از گفت‌‌وگوهاي بغداد طي شد اين بود كه ايران پنج پيشنهاد مشخص داد كه بر اساس آن مي‌تواند بستر مشتركي براي همكاري پيدا كرد و گفت‌وگو بايد براي همكاري در مورد اين پيشنهادها و همچنين موضوع پيشنهادي طرف غربي باشد، در اين فاصله 30 روز هم قرار بود راجع به اين شش موضوع بحث شود اما معاون اشتون در مكاتبات با باقري از اين موضوع طفره مي‌رفت و مي‌گفت ما حاضريم راجع به موضوع خودمان صحبت كنيم.

 

وي در پايان به نامه خود به اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اشاره كرد و گفت: در اين نامه من گفتم كه اين مسائل گفت‌وگوهاي مسكو را به ابهام و ترديد خواهد برد و تذكر دادم كه اگر اينگونه باشد نمي‌توانيم نگاه روشني به گفت‌وگوهاي مسكو داشته باشيم، ضمن اينكه آنها بايد قبول كنند هر پنج موضوع جمهوري اسلامي موضوع گفت‌وگوهاي مسكو باشد.

لازم به ذکر است ، پيشتر عزت الله ضرغامي از آمادگي رسانه ملي براي پخش مستقيم مذاکرات ايران با 1+5 در مسکو خبر داده بود.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

✿ܓ✿ رهروان شهدا ✿ܓ✿
ساعت12:21---25 خرداد 1391
سلام به اخوی بزرگوار و عزیز.

وب بسیار خوب و پرمحتوایی دارید. ان شاء الله در این زمینه موفق و مؤید باشید.احسنت و درود برشما و تشکر به خاطر ثبت آدرس وب بنده ی حقیر

وب شما که ارزشی محسوب میشود با افتخار لینک شد.

التماس دعا

یا علیپاسخ:ممنون از لطف شما همسنگر عزیز


ایرانی سلام
ساعت12:08---25 خرداد 1391
سلام بزرگوار

ممنون از حضورت

پروردگارا خانه ای برای ما در بهشت نزد خودت بساز و ما را از شر شیطان و قوم ستمکاران رهایی بخش

آمین

برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) صلوات



در پناه حضرت حق

پاسخ:یا علی مدد همسنگر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار سیاسی، اخبار ایران و جهان، ،
[ 25 / 3 / 1391 ] [ 1:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب