(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

زمزمه‌ افزایش یارانه نقدی بدون گرانی انرژی

شنیده‌ها حاکی از آن است که در فاز دوم قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد و بناست میزان یارانه نقدی افزایش یابد...

به گزارش روز سه شنبه سرویس اقتصادی جام نیوز، درحالیکه مدتی است همگان منتظر اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها هستند شنیده‌ها حاکی از آن است که در فاز دوم قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد و بناست میزان یارانه نقدی افزایش یابد.

در حالی که دولت قصد اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ‌ها را پیش از تصویب قانون بودجه داشت و پیش‌بینی می‌شد محمود احمدی نژاد در گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم در 29 فروردین ماه آغاز اجرای فاز دوم را اعلام کند، انتقادات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای قانون پیش از تصویب قانون بودجه منجر به لغو این گفت و گو شد.

از سوی دیگر در حالی که دولت رقم 135 هزار میلیارد تومان را به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی برای بودجه سال 91 پیشنهاد داده بود مجلس شورای اسلامی رقم 66 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد که مورد رضایت دولت نبود و در نتیجه در حالی که پیش بینی می شد فاز دوم قانون در خرداد ماه اجرا شود سید شمس‌الدین حسینی – وزیر امور اقتصادی و دارایی- اعلام کرد: فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هر وقت که زمان مناسب آن برسد اجرایی می‌شود. باید با توجه به ابلاغیه مجلس در ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها مساله را بررسی کنیم و آن وقت تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ برنامه‌ی مصوبی درباره زمان و چگونگی اجرای این قانون نداریم ،ادامه داد:این به آن معنا نیست که قانون از دستور کار خارج شده باشد اماا درباره کم و کیف و زمان اجرای فاز دوم هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم. لذا برای هیچ چیز بیش از گمانه‌زنی ارزش قائل نیستیم و فکر می‌کنیم که فاز دوم در بهترین شرایط و زمان صورت بگیرد.

این اقدام دولت در شرایطی است که برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ آثار مثبت فاز اول را از بین می برد و در مقابل برخی کارشناسان با اشاره به تورم موجود و همچنین وضعیت نا خوشایند بخش تولید بر توقف اجرای قانون تاکید می کنند.

به گزارش ایسنا، براساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها که در سال 88 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، دولت از زمان اجرا باید طی پنج سال اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کند. به عبارت دیگر، سالانه 20 درصد آزادسازی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه فاز اول اجرای قانون در آذر ماه سال 89 آغاز شد، اکنون حدود شش ماه از زمان تعیین شده برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گذشته است.

بر اساس این گزارش اگر قیمت حامل‌‌های انرژی در فاز دوم افزایش نیابد سناریوهای طراحی شده برای بنزین 700 و هزار تومانی منتفی می‌شود. و با توجه به این‌که شنیده می‌شود دولت قصد افزایش یارانه نقدی را دارد باتوجه به به تصویب رقم 48 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و با فرض اجرای فاز دوم از تیرماه میزان یارانه نقدی 82 هزار تومان خواهد شد.

 

آخرین خبر از زمان اجرای فاز دوم هدفمندی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با نامشخص خواندن زمان اجرای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار کرد: زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز مشخص نیست اما همانند مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بهترین زمان برای اجرای فاز دوم در نظر گرفته می‌شود تا آسیبی به مردم و بخشهای مختلف وارد نشود.
آخرین خبر از زمان اجرای فاز دوم هدفمندی
سید شمس الدین حسینی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گرفته نشده است، تاکید کرد که قبل از اجرا، اطلاع رسانی مناسب درمورد آن انجام می‌شود.

وی افزود: دولت باید یارانه را بر اساس میزان استحقاق افراد و نه مصرف آنان پرداخت کند این در حالی است که در وضعیت کنونی ملاک استفاده بیشتر از یارانه‌ها، مصرف بیشتر است.

سخنگوی اقتصادی دولت تفاوت پیشنهاد دولت در تنظیم بودجه برای هدفمند کردن یارانه‌ها با مصوبه مجلس را دلیل تاخیر در اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها خواند و گفت: نیاز است که این گام در ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها با حضور رییس جمهوری بررسی شود.

وی با تاکید بر تاثیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در حال حاضر میزان مصرف بنزین به ۶۰میلیون لیترکاهش یافته است. حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مهم در پی دادن نشانی و علامتهای اقتصادی درست هستیم تا تولیدگر و مصرف کننده راه درست خود را پیدا کند و دولت نیز بستر لازم را فراهم خواهد کرد تا آنان راه مناسب را پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون به برنامه قوی نیاز دارد و همچنان توجه دولت بر روی جزییات این طرح معطوف است، اظهار کرد: اجرای این قانون نیاز به سطح بالای همفکری دارد که لازمه آن آشنایی و افزایش اطلاعات در میان افراد جامعه و عامه مردم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه ها پیش نیاز تحقق عدالت و اصلاح قیمتها است؛ باید این مهم را به عنوان یک شعور ملی مطرح و با طرح آن در قالب یک منشور به یک برنامه اجرایی تبدیل کنیم.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار ایران و جهان، ،
[ 23 / 3 / 1391 ] [ 17:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب