(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

آیت‌الله مشکینی اسوه اخلاق و عمل

به مناسبت پنجمین سالروز درگذشت امام جمعه فقید قم

«این روحانی عالیقدر از جمله شخصیت‌های نادری بود که در سراسر عمر با برکت و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش منشأ برکات فراوان برای حوزه علمیه و مردم مؤمن و اسوه اخلاقی و عملی برای شاگردان و ارادتمندان خود بود» این سخن توصیفی جامع از شخصیت آیت‌الله علی اکبر مشکینی است که در پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت ارتحال این عالم فرهیخته عنوان شد.

مرحوم علی‌اکبر فیض معروف به (علی مشکینی) در سال 1300 هجری شمسی در دهی از دهات بلوک مشگین چشم به جهان گشود. در اوائل کودکی چهار سال به دلیل حضور پدر برای تحصیل علوم دینی در نجف اشرف اقامت داشت. وی سپس همراه پدر به وطن بازگشت و مقداری از مقدمات علوم دینی را نزد والد خویش فرا گرفت. وی پس از فوت پدر برای عمل به توصیه آن مرحوم نسبت به اشتغال به علوم دینی اهتمام کرده و راهی شهرستان اردبیل شد.

آیت‌الله مشکینی پس از آن برای ادامه تحصیل راهی قم شد و در جلسات درس آیت‌الله حجت کوه کمری و پس از آن در درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و آیت الله محقق داماد شرکت کرد.

در پی شکل گیری جرقه‌های انقلاب امام مشکینی به صف یاوران ایشان پیوست و به دلیل برگزاری جلسات مخفی در قم به منظور تبادل نظر در زمینه اجرایی کردن منویات و یا دستورات امام مورد تعقیب قرار گرفت و چهار ماه در تهران متواری شدم و با اسم مستعار با دوستان تماس داشت. وی در این مدت نسبت به تالیف چندین کتاب اقدام کرده و سپس راهی کشور عراق می‌شود.

وی هفت ماه در نجف اشرف اقامت کرده و در جلسات درس و بحث امام خمینی(ره) شرکت می‌کند ولی بازهم به دلیل ضعف مزاج و هوای گرم نجف بار دیگر به قم باز می‌گردد.

هنگام بازگشت به قم ساواک او را ملزم به این می‌کند که باید ظرف 48 ساعت قم را ترک کند و به همین دلیل آیت‌الله مشکینی راه مشهد را در پیش گرفته و راهی این شهر می‌شود و 15 ماه در حوزه مشهد به تدریس علوم دینی می‌پردازد.

وی بار دیگر به قم آمده و در جلسات مخفیانه در راستای پیشبرد نهضت امام راحل شرکت می‌کند ولی ساواک از این اقدام وی و دیگر روحانیون مطلع شده و پس از دستگیری به ماهان کرمان، گلپایگان و در نهایت به کاشمر تبعید می‌شود و در این مدت با برگزاری جلسات مختلف در راه تبیین نهضت امام نقش آفرینی می‌کند.

علی اکبر فیض پس از پایان تبعید رسما وارد عرصه مبارزات شده و تا زمان پیروزی انقلاب در قم و دیگر شهرها به مبارزه با رژیم می‌پردازد و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزات خویش ادامه می‌دهد.

با پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌، آیت ‌الله‌ مشکینی‌ در مسئولیت‌های‌ گوناگونی‌ از جمله عضویت‌ در خبرگان‌ تدوین‌ قانون‌ اساسی‌، مسئول‌ گزینش‌ و اعزام‌ قضات‌ با حکم‌ امام(ره‌)، ریاست‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در هر سه‌ دوره‌، امامت‌ جمعه‌ قم‌ با حکم‌ امام(ره‌) و رهبر انقلاب، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و ریاست‌ شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌ به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخت‌.

آیة الله مشکینی در سال‌های عمر با برکت خود منشأ خدمات، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری بود. او طی سال‌ها تدریس مقدمات، سطح و دروس خارج فقه و اصول در حوزه، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که از استادان و علمای امروز حوزه هستند.

آیت الله مشکینی همچنین کتاب‌های‌ فراوانی‌ در زمینه‌های‌ گوناگون‌ علوم‌ اسلامی‌ از جمله اصطلاح‌ الاصول‌، مصطلحات‌ الفقه‌ الماثور، روس‌ فی‌ الاخلاق‌ ازدواج‌ در اسلام‌، المنافع‌ العامه‌، مفتاح‌ الجنان‌، المواعظ‌ العددیه‌، واجب‌ و حرام‌ احکام‌ الزامی‌، قصار الجمل‌، ترجمه‌ قرآن‌ کریم‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ و... را تالیف کرده است.

امام جمعه فقید قم در روز هشتم مرداد ماه 1386 در سن 86 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر این عالم بزرگ و یاور امام راحل و رهبری پس از تشییع باشکوه در قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

زنجان مهرآبادی
ساعت1:23---4 آذر 1391
ایام سوگواری آقا امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان را تسلیت می گوییم و همچنین سالروز رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله مشکینی را نیزتسلیت عرض می کنیم.
پاسخ:یا حسین شهید التماس دعا همسنگر


محمد طاها
ساعت1:10---4 آذر 1391
با عرض تسلیت ایام سوگواری آقا امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان سالروز رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله مشکینی را نیزتسلیت عرض می کنیم.

محمد طاها
ساعت1:06---4 آذر 1391
با عرض تسلیت ایام سوگواری آقا اما حسین (ع)سالروز رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله مشکینی را نیزتسلیت عرض می کنیم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: داســــــتان هـــــا، ،
[ 18 / 3 / 1391 ] [ 16:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب