(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

ثواب تنها یک عمل در ماه رجب!

آمده‌ام تا حقت را ادا کنم، وحشت را از تو بردارم، هم‌نشینت باشم تا هنگامی که در صور دمیده شود و در قیامت هم، سایه ای باشم بر سر تو.

ماه استغفار امت پیامبر .توبه .ماه عزیز و نورانی رجب .شب جمعه اول این ماه .رجب ماه خداست .پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله و سلم) فرمودند .ماه رجب ماه استغفار .رجب .استغفرالله و اسئله التوبه .رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود .موهبت وصف ناشدنی .pnde ,hphnde ,v,hdhj lbifd ,ugd nhdd ,jfdhk ,fiajdhk ,\hd'hi lnhpd ,dh psdk ,dh ugd ,dh lind ,dh vqh ,auv ,hauhv ,hauhv lbifd , nd,hki ,lpvl ,uha,vhddhk ,jhs,uh ,v[f ,vlqhk ,lhi vlqhk ,lhi fkn'd ,ckn'd khli ,hggi ,fsl hggi ,hofhv lbifd ,hofhv sdhsd ,hofhv hkjohfhj ,hkjohfhj92 ,hkrghf hsghld ,vifv ,lpsk hplnd ,lpsk ,hplnd ,;vdl hig fdj ,hig fdj ,vs,g onh, lndki ,;vfgh ,ohki onh ,'nhdd psdk ,lsj ,sdn hgainh ,kvl htchv ,soj htchv ,\ca;d ,lxhgf cdfh ,;vfghdd ,;vfghdd lpsk ,;vfghdd hplnd ,ph[ lpsk hplnd ,sk' klh ,lain ,ovhshk vq,d ,idmj ih ,lnhphk ,sdf svod ,[,hn lrnl ,;vdld ,lpl,n ;vdld ,fhcd'vhk ,u;s lbifd ,اخبار ,اخبار سیاسی ,اخبار مذهبی ,اخبار ایران ,اخبار جهان ,اخبار علمی ,اخبار فرهنگی ,خبر ,خبر سیاسی ,خبر علمی ,خبر فرهنگی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت نوحه ,سایت مذهبی ,آدرس هیئت های مذهبی ,مداحی ,دانلود نوحه ,روضه ,پایگاه مداحان ,مداحان ایران ,نوحه های زیبا ,پایگاه هیئتی ها ,پاتوق بچه هیئتی ها ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان

به راستی حال اکنون این شخص با لحظاتی قبل چگونه قابل قیاس است. این موهبت وصف ناشدنی، پاداش موقت! انجام فقط یک عمل از مجموع اعمال وارده در ماه عزیز و نورانی رجب است.

توبه

تصور کنیم حال فردی را در گودال تنگ و تاریک و سیاه قبر، آن هنگام که کسان و اموال و دارایی‌هایش را چون نقشی بر آب و تمام آمال و آرزوهای خود را بر باد رفته می ببیند، آن هنگام که احساس می‌کند هیچ امیدی به رهایی و هیچ مفری برای خلاصی از بستر سرد و نمور گور ندارد، هنگامی که به راستی درک کرده است واقعیت مرگ و پایان کار دنیای خود را.

در چنین حالی که سر در گریبان اندوه گرفته و وحشتی تمام ناشدنی سراپای وجودش را به لرزه انداخته و یأس بر اردوگاه جان وی سایه افکنده و ناامیدانه به عقبای خود می‌اندیشد، به ناگه روزنی از نور پدید آید و هم‌نشینی بر او درآید با نیکوترین صوت و با زیباترین صورت، با رویی خندان و درخشان و با زبانی خوش الحان که او را بشارت دهد بر پایان اندوه و غم و رهایی از هر شدت و سختی و به او بگوید که نترس و نگران و نومید مباش که من هم نشین توأم تا آن هنگام که سر از این گور سیاه برآوری و بر محضر پروردگارت حاضر شوی و او بپرسد که تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی با چنین جلوه ای ندیده‌ام و سخنی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی بهتر از تو نبوئیده ام و در جواب بشنود که من همان نماز لیله الرغائبم که بجای آورده ای.

آمده‌ام تا حقت را ادا کنم، وحشت را از تو بردارم، هم‌نشینت باشم تا هنگامی که در صور دمیده شود و در قیامت هم، سایه ای باشم بر سر تو. به راستی حال اکنون این شخص با لحظاتی قبل چگونه قابل قیاس است.

این موهبت وصف ناشدنی، پاداش موقت! انجام فقط یک عمل از مجموع اعمال وارده در ماه عزیز و نورانی رجب است.

رجب ماه توبه و طلب عفو است و شبی چون لیلة الرغائب را در خود دارد. شبی که عطا و بخشش خداوند در آن خارج از حد تصور آدمی است؛ و این، دلیل نامیدن این ماه به ماه آمرزش خواهی (شهرالاستغفار) است.

از معانی رغائب یکی بخشش و رحمت فراوان و بی حساب است که خداوند بندگان مخلص خود در این ماه نورانی را مشمول آن می‌گرداند.

در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیا و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دستیابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است. در حدیث است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند.

رجب ماه خداست و همین ماه خدا بودن رجب است که روزه و نمازهای خاصه و سایر عبادات در ن با نیتی خالص و بدون چشم داشتی، خشنودی ویژه خداوند را به دنبال دارد تا بدان جای که خواسته تمامی فرشتگان گرد مده از سمان‌ها و زمین بر کعبه و اطراف ن در این ماه عزیز را که طلب عفو و بخشش از عبادت کنندگان رجب را مسألت دارند به یکباره اجابت می‌کند و می‌فرماید که «از تمامی ن‌ها در گذشتم»

در جایی دیگر نقل شده است که حضرت فرمودند: «از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلة الرغائب می‌نامند.»

ماه استغفار امت پیامبر

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله و سلم) فرمودند: ماه رجب ماه استغفار برای امت من است. «رجب ماه نزول و ریزش بی حد و حصر رحمت الهی است و از همین روی است که این ماه را رجب الاصب (ماه نزول سرشار رحمت الهی) نیز خوانده‌اند.»

رجب توصیه و تذکر تمامی معصومین و اولیاست. رمضان ماه امت پیامبر است و شعبان ماه پیامبر، اما رجب ماه خداست و همین ماه خدا بودن رجب است که روزه و نمازهای خاصه و سایر عبادات در آن با نیتی خالص و بدون چشم داشتی، خشنودی ویژه خداوند را به دنبال دارد تا بدان جای که خواسته تمامی فرشتگان گرد آمده از آسمان‌ها و زمین بر کعبه و اطراف آن در این ماه عزیز را که طلب عفو و بخشش از عبادت کنندگان رجب را مسألت دارند به یکباره اجابت می‌کند و می‌فرماید که «از تمامی آن‌ها در گذشتم».

هفتمین ماه سال هجری قمری از حرمت و قداست بی مانندی برخوردار است. در هنگامه محشر ندایی بلند اهالی رجب را فرا می‌خواند (این الرجبیون)، و کسانی که این ماه خدا را درک کرده‌اند و گرامی داشته‌اند، شادمان و هروله کنان به سوی صاحب ندا می‌شتابند؛ و چه سعادتمندند آنانی که در آن وادی اسف و افسوس در زمره اهالی رجب شمرده خواهند شد.

چرخش قمری اکنون فصل ویژه عبادت و بندگی را برایمان به ارمغان آورده و فردا اولین روز این فصل است. فصلی که آغازش «رجب» است و امتدادش با گذر از «شعبان» به «رمضان» رسیده و با «فطر» آن پیوند می‌خورد. به امید پیوستن و همراه شدن با کاروان رجبیون، بعد از هر فریضه مفاتیح می گشاییم و می‌خوانیم «یا من ارجوه لکل خیر و امن سخطه عند کل شر یا من یعطی الکثیر بالقلیل یا من...» و بسیار می گوییم «استغفرالله و اسئله التوبه»

سایت حوزه

 


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، اعـــــمال ماه های قـــــمری، ماه رجب، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: ماه استغفار امت پیامبر , توبه , ماه عزیز و نورانی رجب , شب جمعه اول این ماه , رجب ماه خداست , پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله و سلم) فرمودند , ماه رجب ماه استغفار , رجب , استغفرالله و اسئله التوبه , رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود , موهبت وصف ناشدنی , pnde ,hphnde ,v,hdhj lbifd ,ugd nhdd ,jfdhk ,fiajdhk ,\hd'hi lnhpd ,dh psdk ,dh ugd ,dh lind ,dh vqh ,auv ,hauhv ,hauhv lbifd , nd,hki ,lpvl ,uha,vhddhk ,jhs,uh ,v[f ,vlqhk ,lhi vlqhk ,lhi fkn'd ,ckn'd khli ,hggi ,fsl hggi ,hofhv lbifd ,hofhv sdhsd ,hofhv hkjohfhj ,hkjohfhj92 ,hkrghf hsghld ,vifv ,lpsk hplnd ,lpsk ,hplnd ,;vdl hig fdj ,hig fdj ,vs,g onh, lndki ,;vfgh ,ohki onh ,'nhdd psdk ,lsj ,sdn hgainh ,kvl htchv ,soj htchv ,\ca;d ,lxhgf cdfh ,;vfghdd ,;vfghdd lpsk ,;vfghdd hplnd ,ph[ lpsk hplnd ,sk' klh ,lain ,ovhshk vq,d ,idmj ih ,lnhphk ,sdf svod ,[,hn lrnl ,;vdld ,lpl,n ;vdld ,fhcd'vhk ,u;s lbifd ,اخبار ,اخبار سیاسی ,اخبار مذهبی ,اخبار ایران ,اخبار جهان ,اخبار علمی ,اخبار فرهنگی ,خبر ,خبر سیاسی ,خبر علمی ,خبر فرهنگی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت نوحه ,سایت مذهبی ,آدرس هیئت های مذهبی ,مداحی ,دانلود نوحه ,روضه ,پایگاه مداحان ,مداحان ایران ,نوحه های زیبا ,پایگاه هیئتی ها ,پاتوق بچه هیئتی ها ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,
[ 26 / 2 / 1392 ] [ 23:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب