(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

مراقبات ماه رجب

زیارت‌نامه رجبیه مضامین بسیار عالی دارد، اصلا زیارت‌نامه‌ها کلاس امام‌شناسی است و انسان با خواندن آنها با صفات عالی ائمه آشنا می‌شود.

پایگاه مداحی .سایت هیئت ها .سایت مداحان . اخبار ,اخبار سیاسی ,اخبار مذهبی ,اخبار ایران ,اخبار جهان ,اخبار علمی ,اخبار فرهنگی ,خبر ,خبر سیاسی ,خبر علمی ,خبر فرهنگی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی .سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت نوحه ,سایت مذهبی ,آدرس هیئت های مذهبی ,مداحی ,دانلود نوحه ,روضه ,پایگاه مداحان ,مداحان ایران ,نوحه های زیبا ,پایگاه هیئتی ها ,پاتوق بچه هیئتی ها

ماه رجب فرا رسیده است، ماه خودسازی، ماه آمادگی برای ورود به ماه‌های شعبان المعظم و ماه رمضان. آغازگر فصل نیایش، انابه و دعا ماه رجب است. در آموزه‌های دینی تآکیدات فراوانی در خصوص جایگاه والا و رفیع این ماه شده است.

حضرت امام صادق(ع) درباره اهمیت این ماه به نقل از پیامبرگرامی اسلام (ص) می فرمایند: «رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب» می‌گویند زیرا که رحمت خداوند در این ماه بر امت من بسیار نازل می شود.»

مراقبات ماه رجب در گفتار  حجت الاسلام صدیقی

استغفار

در روایات ماه رجب را به نهری در بهشت تشبیه کرده‌اند که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است و این نهر مخصوص کسانی است که در ماه رجب موفق به مراقبه شوند. مهم‌ترین مراقبات ماه رجب استغفار است. این ماه، ماه عذرخواهی و طلب مغفرت از خداوند است، به همین دلیل سفارش شده در این ماه این ذکر بسیار گفته شود "استغفرالله اسئله التوبه"؛ مغفرت پوشش دادن است و انسان از خدا می‌خواهد که گناهان او را بپوشاند. همچنین انسان از خدا درخواست می‌کند که توفیق توبه را به او بدهد و همین مسئله نشان می‌دهد که توبه از گناهان امری است بسیار سخت که خداوند باید انسان را در رسیدن به آن کمک کند.

روزه

روزه ماه رجب از جایگاه خاصی برخوردار است. آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمود افرادی بودند که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را روزه می‌گرفتند و ادامه می‌داد درب خدا به روی همه باز است و هر کس برود می‌رسد. روزه ماه رجب از روزه‌های ممتاز سال است و روایت شده کسی که بخواهد درهای جهنم را به روی خود ببندد و درهای بهشت را به روی خود باز کند ماه رجب را روزه بگیرد، حتی در روایت آمده است اگر کسی قتلی را مرتکب شده و نمی‌تواند آن را جبران کند اگر سه روز از این ماه را روزه بگیرد خداوند صاحب حق را در روز قیامت راضی می‌کند یعنی خداوند روزه‌داران این ماه را خود عهده‌دار می‌شود به زیارت و عمره رجبیه.

  زیارت و عمره رجبیه

از جمله مراقبات و اعمال این ماه زیارت رجبیه است به این صورت که انسان هر کدام از امامان را می‌تواند در این ماه زیارت کند. مهم‌ترین بهترین زیارات زیارت امام حسین (ع) است که دعای انسان زیر گنبد آن حضرت مستجاب است اما اگر کسی نتوانست به زیارت امام حسین (ع) برود زیارت بقیه ائمه بخصوص امام رضا (ع) را از دست ندهد. زیارت‌نامه رجبیه مضامین بسیار عالی دارد، اصلا زیارت‌نامه‌ها کلاس امام‌شناسی است و انسان با خواندن آنها با غفلت‌ها و صفات عالی ائمه آشنا می‌شود. کسی که به قصد زیارت اهل بیت از خانه خارج می‌شود مصداق مهاجر الی الله است و مشمول آن آیه می‌شود که می‌فرماید کسی از خانه‌اش به قصد مهاجرت به سمت خدا خارج شود و سپس مرگ او را درک کند اجر او با خدا است. از این آیه استفاده می‌شود که مهاجر الی‌ الله می‌تواند به مرگ اختیاری برسد. همچنین عمره ماه رجب فضیلت بسیار زیادی دارد و عمره هیچ زمانی در طول سال به جز ماه رمضان به ثواب عمره ماه رجب نمی‌رسد.

شب‌زنده‌داری

خداوند دوست دارد بنده‌اش در شب‌های ماه رجب با او مناجات کند، به همین دلیل در تمام شب‌های ماه رجب فرشته‌ای از آسمان ندا می‌دهد که خوشا به حال ذاکرین و خوشا به حال اطاعت‌کنندگان. در بقیه سال تنها در مورد شب جمعه چنین روایتی وارد شده و این مسئله نشان از فضیلت بسیار شب‌زنده‌داری در ماه‌های رجب دارد. ماه رجب کلیدی است که خداوند به وسیله آن درهای استجابت را به روی بندگان باز می‌کند و همان‌گونه که در روایت آمده خداوند می‌فرماید: کسی که از من درخواست کند به او می‌بخشم و اگر درمانده باشد دستش را می‌گیرم.

حدیثی از امام هادی (ع)

امام هادی (ع) که در ایام شهادت‌شان بسر می‌بریم در حدیثی می‌فرماید: ایمان آن است که دل انسان را وزین ‌کند و عمل انسان آن را تطبیق کن؛ یعنی دل انسان به وسیله ایمان محکم می‌شود و می‌تواند جلوی طوفان شهوات محکم بایستد و نلغزد. همچنین ایمان درختی است که میوه‌اش عمل انسان است و اگر کسی ادعای ایمان کند ولی عملا از دستورات خدا و اهل بیت(ع) پیروی نکند دروغگو است، همان‌گونه که در این روایت نشانه صدق ایمان عمل معرفی شده است.

پارسینه

نظر یادت نره همسنگر عزیز ░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، ماه رجب، اخبــــــــــــــار، اخبار جهان اسلام، اخبار مذهبی، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: ماه رجب , زیارت‌نامه رجبیه , ماه‌های شعبان المعظم و ماه رمضان , حضرت امام صادق(ع) , جایگاه والا و رفیع این ماه , روزه ماه رجب , حدیثی از امام هادی (ع) , شب‌زنده‌داری , زیارت و عمره رجبیه , حجت الاسلام صدیقی , رجب ماه استغفار امت , اخبار , اخبار سیاسی , اخبار مذهبی , اخبار ایران , اخبار جهان , اخبار علمی , اخبار فرهنگی , خبر , خبر سیاسی , خبر علمی , خبر فرهنگی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت نوحه , سایت مذهبی , آدرس هیئت های مذهبی , مداحی , دانلود نوحه , روضه , پایگاه مداحان , مداحان ایران , نوحه های زیبا , پایگاه هیئتی ها , پاتوق بچه هیئتی ها , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان ,
[ 23 / 2 / 1392 ] [ 10:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب