(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

آشنایی با خواص درمانی میوه های قرآنی

میوه های انار، زیتون، خرما، انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است.

سایت مداحان.مداحان.سایت هیئت ها.پایگاه مداحی.مداحی.هیئت ها.عزاداری.idmj ih.lnhphk.lbifd.مذهبی

میوه های انار، زیتون، خرما، انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است. این میوه ها علاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند. 

 

انجیر:

انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه ترین درخت به درختان بهشتی است.

این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می شده است . سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می کرد.

در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A ، B، C است.

 

انار:

در قرآن مجید نام میوه انار سه بار در آیات 99 و 141 از سوره انعام و آیه 68 از سوره الرحمن آمده است.

بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود در مورد انار آورده است که اناراز میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد، گل انار خون ریزی را بند می آورد و لثه ها را تقویت می کند. پودر انار زخم های کهنه و مزمن را معالجه می کند و پوست درخت انار برای معالجه التهاب کبد، سرفه و زخم مفید است. امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می شود.

خواص ضدسرطانی انار در پژوهش های‎ اخیر محققان مورد تایید قرار گرفته است. انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است و مصرف‎ آب‎ آن از ابتلا بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.

همچنین مصرف آب انار شیرین برای رفع درد سینه و سرفه مفید است، نوع ترش آن نیز برای افرادی که طبیعت گرم دارند بسیار مفید است.انار سرشار از ویتامین های A,B,C,E و آهن و آب آن دارای قند تانن و ماده مفید دیگری به نام مانتین است که موجب تصفیه کبد می شود.

امام علی (ع) فرموده است به کودکانتان انار بخورانید زیرا قدرت تکلم آنها را سرعت می بخشد. آن حضرت همچنین در حدیث دیگری فرموده است که انار را با پیه آن پوست زرد و ضخیمی که روی دانه های انار قرار دارد، بخورید.

از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است که، انار شیرین بخورید چراکه دانه ای از آن نیست که به معده برود و درد و ناراحتی را از بین نبرد.

 

زیتون:

زیتون دارای طبیعت گرم و خشک و سرشار از ویتامین A و D، فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، کلسیم، کلر، آهن، مس و منگنز است.

یکی از مفیدترین روغن های گیاهی، روغن زیتون است. این روغن ملین و برای کبد مفید است و صفرا و شن ریزه های کلیه را دفع می کند. روغن زیتون حرارت بدن را زیاد و لثه ها را تقویت و خون را صاف می کند.

روغن زیتون خاصیت ضدسم دارد و جدار روده ها و معده را از سموم و آلودگی ها پاک می کند. برای جلوگیری از ریزش موی سر شستن موها با روغن زیتون به صورت ۱۰ روز متوالی با آب ولرم و صابون توصیه شده است.

 

خرما:

اهمیت میوه خرما به اندازه ای است که در قرآن کریم تنها در مورد هسته این میوه سه کلمه و توصیه جداگانه ذکر شده است.

کلمه ˈقطمیرˈ به معنی پرده یا روپوشی که روی هسته خرما را پوشانده است، یک بار در قرآن در آیه 13 سوره فاطر آمده است.

کلمه ˈنقیرˈ قسمت پشت هسته خرما را می گویند که 2 بار در آیه های 53 و 124 سوره نساء آورده شده است.

ˈفتیلˈ نیز به نخ روی هسته خرما گفته می شود که 3 بار در آیه های 49 و 77 سوره نساء و آیه 71 سوره اسراء ذکر شده است.

این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است.به روش های مختلفی مانند مخلوط کردن شیره خرما با شیر، خوردن آن با نان و کره و تهیه غذا و شیرینی های لذیذ و مقوی متنوع از این میوه استفاده می شود.

خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین است.

 

انگور:

انگور یکی از مهمترین میوه های نام برده شده در قرآن است. خداوند آن را میوه اهل بهشت دانسته و بی تردید برای جلب توجه مومنان به اهمیت این میوه نام آن را در 11 سوره در آیه 266 سوره بقره، 4 سوره رعد، 11 سوره نمل، 67 سوره نحل، 19 سوره مومنون، 91 سوره اسراء ، 32 سوره کهف، 34 سوره یس، 31 و 32 سوره نبأ، 28 سوره عبس و 99 سوره انعام ذکر کرده است.

انگور یکی از بهترین منابع گلوکز و فروکتوز است. علاوه بر قندها، انگور دارای اسید تارتاریک و اسید مالیک فراوان و مواد معدنی مانند کلر، ید، فسفر، سدیم، پتاسیم، کلسیم و آهن و ویتامین های A، B و C است.

این میوه ارزشمند برای بیماری هایی مانند برنشیت مزمن، بیماری های قلبی، التهاب کلیه و نقرس مفید است. قند انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون و در عضلات و کبد ذخیره می شود در حالی که سایر قندها اول باید به قند خون تبدیل و سپس وارد خون شوند.

انگور تنها میوه ای است که وقتی خشک می شود ارزش غذایی آن بالا می رود علت آن است که دیاستازهای موجود روی پوست انگور، به تدریج سلولز پوست را تبدیل به قند می کند به همین خاطر هیچ معده ای از خوردن مویز ناراحت نمی شود.

با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد خواص این میوه ها و با استناد به آیات قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) که همگی بر استفاده از آنها تاکید دارند، باید گفت که مصرف صحیح و به میزان متعادل این میوه ها می تواند افراد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون بدارد.

گاهی پیشگیری از ابتلا به بیماری ها با استفاده صحیح از مواد غذایی سالم و طبیعی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب روزانه علاوه بر دور داشتن افراد از دردهای روحی و روانی از بسیاری از درمان های شیمیایی در زمان بروز بیماری می تواند کم هزینه تر باشد.

شفقنا

نظر یادت نره همسنگر عزیز ░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، اشعـــــار مذهبـــــی زیبـــــا، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، دانستنیهای علمی، مــــطالب پـزشکـــــی، تغذیه سالم، مـــــطالب علمـــــــی، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: خواص درمانی میوه های قرآنی , میوه های قرآنی , قرآن , میوه های , انار, زیتون, خرما, انجیر و انگور , قرآن کریم , انجیر , ائمه اطهار (ع) , احادیث , آیات قرآنی ,
[ 29 / 11 / 1391 ] [ 12:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب